Portugal

Sintra

Vrijdag 29 september na het ontbijt en daar nog even goed gekeken zijn wij begonnen aan onze reis naar Sintra. Eerst met de metro naar het laatste metropunt en daar konden we overstappen op de trein naar Sintra. Na ons idee zijn de kaartjes allemaal het zelfde maar toch konden we niet met onze metro kaartje op de trein dus daar drie nieuwe gekocht en na een 10 minuten wachten zaten we op de trein naar Sintra dat een 40 minuten duurt.

Daar aangekomen was het net Venetië een paar honderd man uit de trein door het uitgangsysteem en dan staan de mannen je al op te wachten voor de hop on hop off bus, tuk tuk en andere taxi bedrijven. Wat zullen we doen dat paleis was in geen velden of wegen te bekennen en ik zag alleen maar hoge bergen. we gingen voor de hop on hop off bus en dat was maar goed ook want dat was niet te lopen geweest naar het paleis. Het was een lange file van auto’s, tuk tuk en bussen die dus allemaal omhoog gingen.

Daar aangekomen een kaartje gekocht voor het Pena Palace alleen mochten we er nog niet meteen in maar dat maakte niet uit je kon daar al vel zien, rond lopen, kijken en op terrasjes zitten. Om 15.00 uur mochten wij naar binnen en ook daar was het op zich file lopen maar de ene naar de andere kamer was prachtig ingericht het was wel heel mooi om te zien. Daarna zijn we op de bus gestapt en de blauwe route helemaal rond gereden en gekeken. Bij het station zijn we op de rode lijn gegaan en ook die hebben we helemaal gedaan.

We kwamen langs mooie kastelen en paleizen en er werd genoeg verteld onderweg. Bij de bekendste badplaatsen Estoril en Cascais is de kust geweldig om te zien bij Cabo da Roca is het meest westelijke puntje van van het Europese vasteland. Wat ik niet wist maar nu weet is dat je daar een certificaat kon halen en dat was eigenlijk wel leuk geweest want het meest noordelijke hebben we natuurlijk ook. Nadat de hele rode route was gedaan kwamen we weer bij het station en was het tijd om met de trein terug te

gaan. Onderweg hadden ze bedacht om naar een andere halte te reizen dan waar we in waren gestapt want dat kwam beter uit met de metro om te gaan eten maar zou dat wel gaan met dat treinkaartje……nou ik kan je vertellen niet dus. Je scant je kaartje bij binnen gaan maar je moet het ook scannen met eruit gaan anders gaat de poort niet open en dat was dus het geval het poortje ging niet open. Wat nu Ruud kwam op het idee snel met iemand meelopen dus zo gezegd zo gedaan hij doet dat

zit hij half vast in dat poortje wij liggen dubbel van het lachen Desiree en ik maar ja hij stond wel aan de andere kant nu wij nog. Ik zag dat echt niet zitten tot een man die dat had gezien tegen ons zei kom snel met mij mee. Dus met zijn drieën er door heen en dat ging gelukkig perfect. De man hartelijk bedankt en wij konden weer veder. Met de metro naar het cntrum daar heerlijk gegeten en toen terug naar het hotel.

Print Friendly, PDF & Email
Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.