Dubai

De laatste dag

Danielle schreef maandag 27 november:

Roof Top Swimming Pool

Vanmorgen wat langer blijven liggen en om 09.30 uur zaten we aan het ontbijt. Badpakken en slippers hadden we al aan, want na het ontbijt gingen we meteen naar verdieping 7, het roof top zwembad.

Lunch

Nog een vlugge late lunch want om 14.30 uur worden we opgehaald voor de woestijn safari.

Arabian Desert

Om 14.30 uur werden we opgehaald in ons hotel door onze gids. Na ons moesten we nog twee mensen ophalen, een stel uit Engeland. En dan was het een uurtje rijden, bijna tot aan de grens met Oman, en daar gingen we dan de woestijn in. Een rondje woestijn met de jeep, alsof je in een achtbaan zit. Helemaal geweldig! Sandboarding en natuurlijk de spring foto in de woestijn. Daarna terug de Jeep in om richting het bedoeïenenkamp te gaan. De woestijn is 2,33 miljoen km² groot en omvat heel Saoedi-Arabië, met uitzondering van het zuidwestelijke kustgebied. Midden in het zuidelijke deel van de woestijn ligt Rub al Khali, het “Lege Kwartier”, een van de droogste en onherbergzaamste woestijngebieden ter wereld. Tot het jaar 2000 lag de noordgrens van Jemen niet vast omdat ze door dit onbewoonbare gebied loopt. Het klimaat in dit woestijngebied is extreem droog, met zelden meer dan 35 millimeter regenval per jaar, en de temperatuur wisselt tussen extreem heet overdag (40 à 50°C in de zomer) en koud ’s nachts, in de winter zelfs tot onder het vriespunt.

Bedoeïenenkamp

Aangekomen op het kamp hebben we eerst een kijkje genomen bij de dromedarissen. Binnen kregen we koffie en/of thee, water met een welkomst koekje. Er waren allerlei kraampjes – waterpijp roken, henna en souveniertjes. Hier moesten we natuurlijk even rondsnuffelen. We kregen een vaste tafel vanaf waar wij de drie optredens konden zien en waaraan we kunnen eten. Voor de shows werd het buffet geopend. Er was veel keuze tussen verschillende gerechten. En er was nog een zoetig toetje. De drie shows waren ook erg leuk om te zien! En toen moesten we helaas weer terug naar de jeep richting hotel.

Print Friendly, PDF & Email
Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.