Dubai

Vervolg van gisteren

Desiree schreef gisteren maandag 27 november:

Rooftop Swim

We konden vandaag zowaar een beetje uitslapen! 🥳. Mama (-3 uur) was tegelijk wakker met ons, wij om 9 uur zij om 6 uur. Na het standaard ritueel bij het ontbijt buffet (3 omeletten gewoon in één keer geluk ✅) was het tijd om op pad te gaan naar het dak van het hotel voor een kleine zwem- en zonsessie ☀️. Nadat we wat wedstrijdjes hadden gedaan (ik heb gewonnen 🙌) en het halve zwembad hadden leeg gespetterd (wat een tweetal Barbies zichtbaar als onprettig ervaarden 🤭) streken we neer op ons lig bedje. Er was een vrouw die haar zwemtalent ook even wilden showen, het leek wel een kat 🐈 die aan het verzuipen was, ze kreeg het voor elkaar om van links naar rechts te zwemmen maar toch haar hoofd tegen de brede kant te stoten, nog even oefenen meid 💪🏼. De tijd vloog -zoals al heel de week- voorbij en het was alweer tijd om te gaan douchen 🚿 , lunchen en ons klaar te maken voor de woestijn Safari 🐪 🌵.

Arabian Desert 🌵🐪

Om half 3 werden we opgehaald door de gids met jeep voor de woestijn Safari 🌵 🐪 . We hadden gevraagd of ik voorin mocht zitten omdat ik nogal snel ziek word (wisten we nog van de vorige keer 🤢). Dat resulteerde in een valse start, de beste man vond namelijk dat de Daniëlle en papa daarom in de achterbak moesten… dus ik zei dat het geen probleem was en dat ik wel gewoon rouleerde (en zat me al te verheugen om zijn hele -met plastic bedekte- Nissan onder te kotsen 😬). Maar na wat uitleg (inclusief gezichtsuitdrukking en gebaren) van Daniëlle draaide hij al een beetje bij en ik denk dat hij ook Nederlands verstond want toen ik papa uitlegde dat ik gewoon zijn hele wagen 🚙 zou onder spugen bij de eerste beste duin, gaf hij aan dat iedereen in de auto zou rouleren behalve ik, mooi man 👍🏼😂. We maakten nog een tussenstop bij een ander hotel 🏨 waar we een Engels echtpaar hebben opgehaald. En toen helemaal rechtdoor zo de woestijn in 😎.

Bij de grens van Oman 🇴🇲 reden we haaks rechtsom de Arabian Desert in met als -letterlijk- hoogtepunt the red dune 🔝. Eerst moesten we nog even stoppen om de bandjes af te laten, wij konden ondertussen “shoppen” maar waren nog niet overtuigd. Het quad en buggy rijden lieten we aan ons voorbij gaan. Andere reizigers 🧳 die we ontmoet hadden, hebben dit wel gedaan en hebben uiteindelijk na een drie dubbele salto en een hoop gezeik 1250€ achter moeten laten voordat ze losgelaten werden 🫣. Ze hadden er zelf toch ook lichtelijke stress van want ze hadden de coördinaten doorgestuurd aan de ambassade zodat “mensen in ieder geval wisten waar we het laatst levend waren” 😅. Maargoed ze waren inmiddels van de schrik bekomen en ze zeiden: kost wel wat geld, maar we hebben er een leuk filmpje aan over gehouden 😎. Na de eerste stop, gingen we door de duinen crossen 🏎️, toen was het tijd om te gaan sand boarden en foto’s te maken. Daarna gingen we naar het kamp 🏕️ waar we een dansshow 🕺, vuurshow 🔥 en buikdanseressen act kregen. Ondertussen kregen we iets wat ze eten noemden, maar daar deden papa en ik niet aan mee 🥸. Na twee keer knipperen met onze ogen 👀 , en het maken van 2 goede deals (armbanden en zandflesjes), was het alweer tijd om in de jeep te stappen en naar het hotel 🏨 te vertrekken. Als afsluiter een milkshake, tomatensoep en chicken wings genuttigd en toen snel naar het hotel want de wekker gaat om 04:00 uur 🥱. Het was weer geweldig 🤩 !!!

Print Friendly, PDF & Email
Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.