Tsjechië

Kamenický vodopád

Danielle schreef zondag 18 augustus op polarsteps:

Dit wandelpad kunnen we zo na het ontbijt beginnen, de straat oversteken en we staan bij het startpunt. Het is een pittige klim naar boven toe, gelukkig is het hier minder warm dan we de afgelopen dagen hebben gehad, 23 graden met wat bewolking. We lopen de gehele klim langs de rivier wat een heerlijk geluid geeft zo in het bos. De waterval viel wat tegen want er was niet heel veel water. Maar al het water wat Rex kon vinden was prima volgens hem.

Mumlavský vodopád

Na de eerste stop zijn we verder gewandeld. En dit was gelukkig niet ver meer omhoog. We gingen juist naar beneden en soms best stijl. Op weg naar de tweede waterval, Mumlava Waterval. Ze behoren tot de meeste bezochte toeristische bezienswaardigheden van het westelijke deel van het Nationaal Park het Reuzengebergte. De Mumlava watervallen worden gevormd door ongeveer 10 meter hoge granieten blokken die trapsgewijs in de rivier liggen, aan de voet hiervan bevinden zich de zogenaamde duivelsogen Čertova oka. De Mumlava watervallen bestaat uit één grote waterval en diverse kleinere en het is de snelst stromende waterval in het Reuzengebergte. Bovenaan “valt” het water over de gehele breedte in 10 meter naar beneden! De dieptes in de granieten ondergrond zijn uitgesleten door het snelstromende water met steentjes. En nu snel het laatste stukje naar de camping inzetten, want vanmiddag houd hij regen en onweer.

Restaurant Slunce

Vanmiddag zijn er dus wat buien geweest met wat onweer. Maar om 17.00 uur zou het weer wat opklaren. Dus wij zijn weer op pad gegaan voor een nieuw leuk restaurantje. Halverwege hebben we toch even snel gescholen voor een flinke hoosbui maar verder droog aangekomen bij Slunce. Tijdens het schuilen meteen gepind want we moeten nog altijd de camping betalen. De eigenaar zei vanmorgen “o maak je niet druk, morgen is nog tijd zat”. Gisteren zag ik hier al hele lekkere hamburgers, dus daar gingen we ook voor. Al stonden er gigantische veel lekkere dingen op de kaart. Doordat het nog steeds rommelde in de lucht was Rex helemaal onder de tafels gaan liggen en is daar ook niet meer onderuit gekomen. De hoofdmassage die hij kreeg van het Poolse kindje was overheerlijk net als de twee lappen spek die Rex van de ober kreeg. Het eten was heerlijk en we zijn snel voor de regen weer terug gelopen helaas nog altijd met wat gerommel in de verte waardoor Rex het liefst rennend terug wilde.

Print Friendly, PDF & Email
Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.